Beheer organisatie-instellingen

Log in op de docentenpagina en klik op Instellingen (N.B. dit is alleen voor beheerders te zien!).

Klik op School instellingen om instellingen te wijzigen die gelden voor de gehele organisatie.
Klik op Docenten om toegang en rechten van docenten te organiseren.

AdmPassw_NL

Organisatie-wachtwoord:
Het huidige organisatie-wachtwoord (= wachtwoord dat gebruikt wordt om in de app in te loggen) wordt hier getoond.
Dit wachtwoord kan naar wens worden aangepast.

AdmLogo_NL

Logo:
Voeg eventueel hier een logo (png of jpg) in van de organisatie. Dit logo is te zien in de app.

AdmUsers_NL

Privacy-instellingen van leerlingen:
(1) gebruikersnamen zijn alleen zichtbaar highscore-lijsten binnen de organisatie;
(2) gebruikersnamen zijn zichtbaar in alle highscore-lijsten;
(3) gebruikersnamen zijn niet zichtbaar in highscore-lijsten.

AdmApp_NL

Zichtbaar in de app:
(1) Standaard Earz spellen wel/niet in de app tonen. (Evt. per klas in te stellen.)
(2) Standaard Earz mappen wel/niet in de app tonen. (Evt. per klas in te stellen.)
(3) Earz accessoires (metronoom/keyboard) wel/niet in de app tonen. (Evt. per klas in te stellen.)
(4) Earz docent uitleg-spellen wel/niet in de app tonen. (Evt. per klas in te stellen.)
(5) Leerlingen behouden of verliezen hun in een spel behaalde punten bij dit spel opnieuw spelen.

AdmLogin_NL

Inloggen leerlingen:
(1) Organisatie moet (per klas) lijst van namen invoeren. Alleen met deze namen kan worden ingelogd. (zie hier voor instellingen klas)
(2) Iedereen kan ‘vrij’ inloggen in de app, met iedere gewenste inlognaam.
(3) Beide bovenstaande manieren van inloggen zijn mogelijk.

(4) Nederlandse leerlingen kunnen inloggen via Kennisnet/Entree. Na aanvinken moet het BRIN-nummer worden ingevoerd waaronder de instelling bij Kennisnet is geregistreerd.
• Info voor de systeembeheerder van de organisatie: Earz gebruikt alleen de nlEduPersonHomeOrganizationId en givenName variabelen.
(5) Leerlingen kunnen alleen inloggen met mailadres en (eigen) wachtwoord.
(6) Leerlingen mogen ook Earz spellen maken (in de spellen-werkplaats).

YearReset_NL

Voor het begin van een nieuw schooljaar (± 1 augustus) wordt de Earz database met resultaten van de leerlingen opgeschoond. De beheerder kan voor de organisatie instellen wat er gebeurt:
(1)
• ‘Scores resetten’ aan (=standaard):
– de spelresultaten (behalve de highscore) worden op 0 gezet.
(- de docent kan -door instellen andere ‘vanaf’ datum- alsnog de scores van het vorige schooljaar zien.)
– scores ouder dan afgelopen schooljaar worden gewist.
• ‘Scores resetten’ uit: scores van het vorige schooljaar blijven intact; spelers gaan door waar ze voor de zomervakantie waren gebleven.
(2)
• ‘Klassen resetten’ aan (=standaard): leerlingen moeten aan het begin van het nieuwe schooljaar bij inloggen een (nieuwe) klas kiezen.
• ‘Klassen resetten’ uit: leerlingen blijven gekoppeld aan de klas van voor de zomervakantie.

AdmRating_NL

Becijfering:
• Uitgevinkt (=standaard): Earz geeft automatisch de cijfers 1 tot en met 10 (= 0 – 100% score).
• Aangevinkt: de organisatie kan eigen becijfering bepalen (b.v. ‘A++’ , 1 tot 6, ‘Uitstekend!’ etc.).

AdmTeacher_NL

Toegang per docent instellen?
• Nee (=standaard): alle docenten hebben op de docentenpagina toegang tot alle klassen, spellen en mappen.
• Ja: de beheerder kan per docent instellen tot welke klassen (+ leerlingen), mappen en spellen de docent toegang heeft.

Docenten

Teachers_NL

(1) Voeg nieuwe docent toe.
Na invoeren van naam en mail-adres ontvangt betreffende docent automatisch een mail met hierin een eigen wachtwoord.
(2) Wijzig hier gegevens (naam en email) en stel beheers- en toegangsrechten in.
Per docent:

AdmSettingsTeacher_NL

• Beheerders kunnen instellingen van de school wijzigen en docenten toevoegen/verwijderen en hun toegangsrechten aanpassen.
• Vergrendelde spellen (per spel in te stellen) kunnen niet inhoudelijk worden bewerkt door niet bevoegde docenten.