Docent: stap voor stap je eerste eigen spel

Een eigen spel maken; het is veel gemakkelijker dan je denkt!
In deze korte handleiding leer je het stap voor stap.

Log eerst in op de docentenpagina.
(Hierop klikken opent de docentenpagina in een ander browser-scherm. Het is handig om beide schermen-naast elkaar- open te hebben.)

 

Stap 1: klik op Onze spellen:

klik_OnzeSpellen

Stap 2: klik op Nieuw spel:

NieuwSpel

Stap 3: Vul een titel voor het spel in (b.v. ‘Testgame’) en selecteer een klas of klassen waar het spel voor is:

Klik daarna (helemaal onderaan) op Opslaan

Titel(NL)

Stap 4: Ieder Earz-spel bestaat uit één of meerdere levels. Klik nu op Nieuw level:

Testgame(NL)

Stap 5: Een spel is altijd gebaseerd op één of meerdere modules. Voor ons eerste spel kiezen we (als voorbeeld) Instrumenten:

ModuleInstrumts(NL)

Stap 6: We moeten nu aangeven welke instrumenten we willen kiezen. Klik hiervoor achter Instrumenten op Wijzigen:

InstrFill(NL)

Stap 7: selecteer de gewenste instrumenten:

InstrSelect(NL)

Stap 8: afhankelijk van de module zijn er altijd diverse instelbare opties voor hoe het spel in de app functioneert.

Kies hier bijvoorbeeld voor weergave als afbeelding en klik op Bewaar:

Save(NL)

Stap 9: het spel is nu klaar en je ziet een overzicht van de inhoud. Klik nu op Preview om het spel te testen:

Gameready(NL)

Klik op Spelen en je ziet het spel in werking:

Game(NL)

Stap 10: Het spel is nu nog niet zichtbaar voor de leerlingen. Vanaf het moment dat je klikt op Spel activeren is het spel in de app door de leerlingen te spelen:

Active(NL)

Gefeliciteerd, je hebt je eerste eigen Earz-spel gemaakt!

Hoe nu verder?
• Je kunt je spel aanpassen/uitbreiden. Klik hiervoor eerst op Spel deactiveren.
• Klik hier voor de complete handleiding voor het maken van een spel.
• Klik hier om te zien wat de mogelijkheden per module zijn.